FOTO: Pogledajte kako danas izgleda željeznička stanica u Puračiću

Željeznička stanica u Puračiću je prva željeznička stanica u ovom mjestu, koja je nastala u vrijeme Austro-Ugarske. Jedna je od veoma bitnih davnina, ali koja i nažalost polako “umire”.

U realizaciji svojih ciljeva Austrougarska je paralelno sa fabrikama gradila puteve i željezničke pruge.

Na prostorima oko Tuzle su prvih godina izgradili i željezničku prugu Doboj – Simin Han. Svečanost povodom otvaranja pruge na željezničkoj stanici u Puračiću obilježena je 28.04.1886 godine; i zabilježeno je da je tom događaju prisustvovao nezapamćeno velik broj ljudi.

Željeznička stanica u Puračić koja se nalazi u blizi firme “Fen-BH” ili u narodu poznatije kao “Holc”, u prošlosti je ispunjavala sve uslove jedne stanice koje je morala ispunjavati. Imala je kuću za portira, blagajnu, stajalište za putnike.. Dok danas gotovo da nema ništa, sem stare kuće (zgrade) željezničke stanice.

DSC_0009

Zanimljivo je da je željeznička stanica u Puračiću još uvijek u funkciji. Naime putnički vozovi se i sada na stanici u Puračiću zaustavljaju. Zbog malog broja putnika u njoj ne radi blagajna za prodaju karata, ali to je sudbina možda i svih stanica na pruzi Tuzla – Doboj.

Dva puta na dan voz ide iz Tuzle za Doboj i dva puta obrnuto. Inače u objektu stanice je i jedan stan, gdje je do 1992. godine živio blagajnik sa svojom porodicom i koji je otvarao blagajnu, te prodavao karte putnicima a ujedno je bio i otpravnik vozova.

Trenutno u otpravničkoj kući na stanici, koja je već dosta istrošena saznali smo da stanuje jedna siromašna porodica. Kucali smo da vidimo da li će neko izaći iz kuće da porazgovaramo s njima, ali nismo nikog zatekli.

Također treba istaći da je postojala još jedna Željeznička stanica u Puračiću. I to stanica  na uskotračnoj pruzi Tuzla – Doboj, a ona se nalazila na prostoru brda sa suprotne strane Puračkog polja prema Crvenom brdu.

Ova stanica je u svojoj prošlosti nosila par imena, ali u narodu je bila poznata i koristio se pojam ”Kod Hadžića kuće”.

Naime na tim padina brijega je bila i rudnička jama koja se zvala: ”Jama Puračić”. Navedena stanica postojala je više radi teretnog saobraćaja i tog rudnika. Izgradnjom kolosijeka, ugasila se i ta stanica.

Na kraju postavlja se pitanje ko je odgovoran za propadanje stanice u Puračiću, zbog čega putnici ne bi i iz Puračića išli prema Tuzli i Doboju? U vrijeme kada svaka kuća ima auto, vozovi i putovanje vozom se sve manje, ili nikako se ne koriste. Po svemu sudeći izgleda da vozovi i čari vožnje vozom polako ali sigurno izumiru.

 

 

 

 

Kategorije
LUKAVAC
Facebook Pagelike Widget

POVEZANI ČLANCI